مشخصات سامسونگ Galaxy S20

 

گلکسی اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس در دو نسخه‌ی 4G و 5G به‌فروش خواهند رسید. براساس اعلام سامسونگ از بین دو گوشی، گلکسی اس ۲۰ پلاس به کاربر امکان استفاده از هر دو استاندارد sub-6 و mmWave اتصال 5G را می‌دهد. بی‌شک نسخه‌ی 5G برای کشورهایی خواهد بود که زیرساخت‌های مربوط به چنین اتصالی دارند و در سایر بازارها نسخه‌ی LTE عرضه خواهد شد.

صرف‌نظر از اتصال 5G، دوربین کانون اصلی تمرکز سامسونگ در خانواده‌ی گلکسی S20 به‌حساب می‌آید. دوربین پشتی گلکسی اس ۲۰ از نوع سه‌گانه است و ترکیب دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با لنز F/1.8، دوربین تله‌فوتوی ۶۴ مگاپیکسلی با لنز F/2.0 و دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با لنز F/2.2 را در بطن خود دارد؛ در‌حالی‌که غیراز دوربین اولتراواید، دو ماژول دیگر از لرزش‌گیر اپتیکال نیز بهره می‌برند. گلکسی اس ۲۰ پلاس از دوربین چهارگانه استفاده می‌کند که تفاوت آن با دوربین سه‌گانه‌ی گلکسی اس ۲۰ به وجود ماژول ToF با وضوح ۰/۳ مگاپیکسل موسوم به DepthVision بازمی‌گردد.

 

گلکسی اس ۲۰ پلاس / Galaxy S20 Plus

 

سامسونگ قابلیتی موسوم به Space Zoom را به پرچم‌داران جدیدش اضافه کرده است که در دو نسخه‌ی گلکسی اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس امکان زوم تا سقف ۳۰ برابری Super Resolution Zoom و زوم ۳ برابری اپتیکال-هیبریدی را در اختیار کاربر می‌گذارد. امکان ثبت هم‌زمان چندین عکس به‌شکل‌هایی همچون Live Focus، کراپ‌شده و اولتراواید، سپس انتخاب بهترین آن‌ها به‌کمک هوش مصنوعی، در کنار فیلم‌برداری 8K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه (به‌کمک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی) از ویژگی‌های مهم دوربین پشتی خانواده‌ی گلکسی اس ۲۰ به‌شمار می‌آید.

گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۲۰ پلاس برای ثبت عکس‌های سلفی از ماژول ۱۰ مگاپیکسلی با لنز F/2.2، فوکوس خودکار Dual Pixel PDAF استفاده می‌کنند و به کاربر امکان ضبط ویدئوهای سلفی 4K با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه را نیز می‌دهند. برخلاف نسل گذشته، دوربین سلفی اکنون داخل حفره‌ای کوچک در میانه‌ی لبه‌ی بالایی نمایشگر قرار دارد تا آسیب کم‌تری به تجربه‌ی بصری کاربر وارد سازد.

توان پردازشی گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۲۰ پلاس بسته به کشوری که در آن عرضه می‌شوند از طریق یکی از دو پردازنده‌ی ۷ نانومتری اسنپدراگون ۸۶۵ یا اکسینوس ۹۹۰ تأمین می‌شود. نسخه‌ی LTE دو گوشی با رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی به‌فروش خواهد رسید؛ درحالی‌که نسخه‌ی 5G گلکسی اس ۲۰ از ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه و نسخه‌ی 5G گلکسی اس ۲۰ پلاس از ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه عرضه خواهد شد. سامسونگ امکان ارتقاء حافظه تا سقف یک ترابایت را نیز در اختیار کاربر می‌گذارد.

 

گلکسی اس ۲۰ / Galaxy S20

 

گلکسی اس ۲۰ به‌عنوان کوچک‌ترین عضو خانواده‌، از نمایشگر ۶/۲ اینچی بهره می‌برد؛ درحالی‌که نسخه‌ی پلاس از نمایشگر بزرگ‌ترِ ۶/۷ اینچی استفاده می‌کند. کره‌ای‌ها پنل جدیدی موسوم به Dynamic AMOLED 2X با وضوح ۱۴۴۰ × ۳۲۰۰ پیکسل را در خانواده‌ی گلکسی اس ۲۰ به‌کاربرده‌اند، این نمایشگر حین تنظیم وضوح روی +FHD می‌تواند نرخ نوسازی فوق‌العاده‌ی ۱۲۰ هرتزی و نرخ ۲۴۰ هرتزی واکنش به تعامل لمسی را در اختیار کاربر قرار دهد. هر دو گوشی به‌لطف نسبت تصویر ۲۰:۹-شان اندکی بلندتر از نسل گذشته هستند.

 

گلکسی اس ۲۰ / Galaxy S20

 

مشخصات شیائومی Mi 10

 

باتوجه به اطلاعات فاش شده، می ۱۰ نمایشگر OLED با اندازه‌ی ۶/۵ اینچ یا بیشتر از آن را ارائه می‌دهد و با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز اجرا می‌شود. زیر بدنه، پرچم‌دار شیائومی از تراشه‌ی اسنپدارگون ۸۶۵ بهره می‌برد و از دوربین چهارگانه شامل حسگر اصلی سونی IMX686 که حسگر ثانویه‌ی ۲۰ مگاپیکسلی، حسگر سوم ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین آخر نیز از دارای حسگر ۵ مگاپیکسلی است. دوربین آخر احتمالا برای تشخیص عمق یا عکاسی ماکرو است. می ۱۰ همچنین دارای بزرگ‌نمایی دیجیتال ۳۰ برابری است.

 

 

پیش‌بینی می‌شود که می ۱۰ از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره ببرد؛ این باتری احتمالا از فناوری شارژ سریع سه‌برابری و با سیم ۴۰ واتی، همچنین شارژ سریع بی‌سیم ۳۰ وات و شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ وات پشتیبانی می‌کند.

درحالی‌ که پست منتشر شده قیمت دقیق گوشی را فاش نمی‌کند، نشان می‌دهد که می ۱۰ در نسخه‌ی ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و در نسخه‌ی آخر نیز دارای ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی است.

 

رندر می 10

به این مطلب امتیاز دهید :

نظر خود را بنویسید

نظرات