گلکسیS20 این محصول از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی پریسکوپی با بزرگ‌نمایی اپتیکال ۴ و هیبریدی-اپتیکال ۱۰ برابری و دیجیتال ۱۰۰ برابری (!) و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض بهره می‌برد. این دوربین علاوه بر ضبط ویدئوهای FHD با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه و ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه، توانایی ضبط ویدئوها با کیفیت شگفت‌انگیز ۸K در سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه را نیز داراست!برای اینکه کیفیت دوربین این دو محصول را در عمل بسنجیم، یک سری تصویر وجود دارد که در ادامه آن‌ها را خواهیم دید تا قضاوت بهتری در رابطه با این دو گوشی قدرتمند داشته باشیم.

آیفون معمولا در تعادل رنگ سفید به سمت گرمی تمایل دارد و این را نه تنها در گوشی‌های گذشته بلکه در آیفون ۱۱ پرو مکس نیز مشاهده می‌کنیم. با مقایسه دو تصویر به خوبی می‌توانیم ببینیم گلکسی اس ۲۰ اولترا تصاویر سردتری ثبت کرده که البته هیچ کدام دلیل برتری دیگری نیست و این مسئله بیشتر به سلیقه کاربران بستگی دارد.

                 مقایسه گلکسی اس 20 اولترا                                                                                           آیفون 11 پرو مکس

 

همه ما می‌دانیم سامسونگ معمولا تلاش می‌کند عکس‌هایی روشن‌تر و زیباتر ثبت کند و نتیجه نهایی در گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت به صورتی هستند که نیازی نیست در نرم‌افزارهای ویرایش عکس، روشنایی آن‌ها را افزایش دهید. مشکل این کار اما جایی است که شاید روشنایی زیاد به قیمت از بین رفتن نقاط روشن در تصاویر تمام شود! مسئله‌ای که گاهی اوقات با پردازش بعد ثبت عکس هم نمی‌توان آن را بهتر کرد. آیفون ۱۱ پرو مکس اما نوردهی را کمی کاهش می‌دهد و لذا تصاویر ثبت شده توسط آن از کنتراست بیشتری برخوردارند. ولی خب این مسئله نیز ممکن است باعث شود نقاط تار و یا تاریک کاملا تاریک و تار به نظر برسند!

هر دو گوشی از قابلیت HDR بسیار پیشرفته بهره می‌برند. هرازگاهی تاثیر این قابلیت در تصاویر ثبت شده آزاردهنده می‌شود اما اکثر مواقع به طرز شگفت‌انگیزی این دو پرچم‌دار محدوده دینامیکی را به بهترین شکل ممکن در تصاویر به نمایش می‌گذارند.

 

               مقایسه گلکسی اس 20 اولترا                                                                           آیفون 11 پرو مکس 

 

همانقدر که دو گوشی در محدوده دینامیکی خارق‌العاده عمل می‌کنند، در نمایش جزئیات نیز عالی هستند! گلکسی اس ۲۰ اولترا اما اندکی بیش از حد تصاویر را شارپ می‌کند؛ در طرف دیگر اما آیفون ۱۱ پرو مکس گاهی در نمایش جزئیات خیلی خوب عمل نمی‌کند اما این اتفاق بسیار نادر است و هر دو گوشی بی‌نظیرند!

به بزرگ‌نمایی که می‌رسیم، اس ۲۰ اولترا بدون هیچ حرف و حدیثی برتری دارد چون تا ۴ برابر می‌تواند به صورت خالص بزرگ‌نمایی اپتیکال داشته باشد! به صورت ترکیبی از هیبریدی و اپتیکال نیز می‌توان تا ۱۰ برابر با این گوشی بزرگ‌نمایی کرد.  آیفون ۱۱ پرو مکس اما نهایتا می‌تواند تا ۱۰ برابر بزرگ‌نمایی دیجیتال داشته باشد که این مقدار در گلکسی به ۱۰۰ می‌رسد! در تصویر زیر به وضوح می‌توانید رنگ بوته‌ها و یا شاخه درختان را مشاهده کنید که از حالت طبیعی خود خارج شده‌اند ولی در اس ۲۰ اولترا همچنان سرزنده و طبیعی جلوه می‌کنند.

 

                   مقایسه گلکسی اس 20 اولترا                                                                                      آیفون 11 پرو مکس

 

عملکرد دوربین فوق عریض هم طوری تنظیم شده که عملکردی مشابه با دوربین اصلی داشته باشد. عکاسی با آن‌ها بسیار لذت بخش است و می‌توانید تصاویری به معنی واقعی کلمه «عریض» با آن‌ها ثبت کنید. همچنین در ضبط ویدئو نیز به لطف سنسور بسیار عریض آن می‌توانید جزئیات بسیار زیادی را در یک فیلم داشته باشید.
در حالت پرتره همه چیز عالی پیش می‌رود و دو گوشی عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند. هر دو محصول به خوبی می‌توانند اندازه اجسام، حاشیه‌ها و عمق میدان را بسنجند. لذا همه چیز در پس زمینه عکس به خوبی تار شده و جزئیات سوژه اصلی نیز به خوبی به نمایش در آمده است. البته اگر بخواهیم یک برنده از بین این دو گوشی در بخش عکاسی پرتره انتخاب کنیم، باید نماینده سامسونگ را نام ببریم. چون اندکی در محو کردن پس زمینه و جدا کردن سوژه اصلی بهتر عمل کرده. این در حالی است که آیفون کمی از تارهای موی سوژه را محو کرده.

 

                                                                                                         مقایسه گلکسی اس 20 اولترا                                                                            آیفون 11 پرو مکس

 

در بخش ویدئو متاسفانه به دلیل حجم بالای ویدئو نتوانستیم آن‌ها را با کیفیت ۸K یا ۴K آپلود کنیم. بنابراین کیفیتی که مشاهده می‌کنید روی ۲K تنظیم شده اما آنچه را که می‌خواهیم به خوبی به تصویر می‌کشد. با نگاهی به این دو فیلم می‌توانیم به خوبی ببینیم گلکسی اس ۲۰ اولترا فیلم تاریک‌تری ثبت کرده! در عین حال این گوشی در نمایش رنگ‌ها عملکرد بهتری داشت و توانست رنگ زمین و سبزه‌ها را واقعی‌تر نشان دهد. فیلم اول مربوط به گلکسی اس ۲۰ اولترا و فیلم دوم مربوط به آیفون ۱۱ پرو مکس است.

ویدئویی که آیفون به نمایش می گذارد اندکی روشن‌تر و در نگاه اول دلنشین‌تر است! اما وقتی دو فیلم را کنار یکدیگر قرار می‌دهیم، می‌بینیم نه تنها محدوده دینامیکی در گلکسی بهتر نمایش داده شده، بلکه رنگ‌ها نیز در آیفون کمی از حالت واقعی خود دورتر هستند. لرزشگیر اپتیکال سامسونگ که Super Steady OIS نام دارد یکی دیگر از نقاط قوت این محصول به حساب می‌آید که باعث می‌شود عملکرد این گوشی در ثبت ویدئویی بدون لرزش بهتر از آیفون ۱۱ پرو مکس باشد!

 

به این مطلب امتیاز دهید :

نظر خود را بنویسید

نظرات